درمان نرمی استخوان
تعداد بازديد : 469
درمان مو با روغن بنفشه
تعداد بازديد : 540
معجزه رشد دندان
تعداد بازديد : 812
سایت های ناز : هندوانه ی ابوجهل(در صحرا و اطراف قم هم زیاد وجود دارد) و آن هندوانه ی ریزی ست بسیار تلخ با قدرت میکروب کشی قوی؛
میکروب دندان با آنتی باکتریال های معمولی کشته نمیشود بلکه با روغن هندوانه ی ابوجهل ازبین میرود.اگر باکتری های دندان کشته شود دندان مانند دیگر استخوان ها خود را ترمیم می کند.اگر شما می بینید که دندانتان ترمیم نمی شود علت این است که دندان شما باکتری دارد،این باکتری ها همواره دندان های شما را می خورد و در روایتی آمده است که:غذای این باکتری ها استخوان است…در روایتی از امام کاظم (علیه السلام) آمده: «فإن کان الضرس لا أکل فیه وکانت ریحا قطر فی الاذن التی تلی ذلک الضرس.لیالی کل لیله قطرتین، أو ثلاث قطرات یبرأ بأذن الله»[الاصول من الکافی، شیخ کلینی، ج۸، ص۱۹۴]
♦️یعنی «اگر دندان خورده نشده (سوراخ نشده) و صرفاً یک آبسه است، از روغن هندوانه ابوجهل در سوراخ گوشی که در سمت دندان مورد نظر است، چند قطره بریزید، چند شب (سه الی پنج شب) و هر شب، دو الی سه قطره بریزید، به اذن خدا خوب میشود.» بقیه در ادامه مطلب
نوشیدنی های پاک کننده کبد
تعداد بازديد : 430
وقتی صحبت از کاهش وزن و حفظ آن میشود، گزینههای طبیعی پاک کننده کبد وجود دارند که میتوان از بین آنها دست به انتخاب زد. کبد از طریق کمک به فرآیند گوارش، نقش خارقالعادهای در کاهش وزن و سلامت کلی بدن ایفا میکند. با نوشیدنیهای پاک کنندهی کبد که درست کردنشان راحت است و هیچ عوارض جانبی ندارند داشتن یک کبد سالم امری شدنی است...
اگر تیغ ماهی در گلو گیر کرد چه کنیم؟
تعداد بازديد : 566
سایت "های ناز"چند دانه زیتون در ظرفی بریزید و با یک لیوان آب چند دقیقه بجوشانید، سپس آب را صاف کرده و کمکم آب را بخورید ، چند دقیقه بعد احساس راحتی خواهید کرد.
خواص سرکه از نظر طب اسلامی
تعداد بازديد : 813
سایت " هـــای نـــاز " داروی احیاء قلب، سرکه و امراض قلب، آنچه قلب را جلا میدهد
زنده کردن قلب
برخلاف عقیده مردم و عطاریها و طب سنتی که معتقدند سرکه برای قلب مضر است، در روایات آمده که سرکه قلب را زنده میکند، امام علی (ع) میفرمایند: «نعم الادام الخل يكسر المرار، ويحيى القلب.»[1] یعنی «بهترین غذا (خورش) سرکه است، مرهها را میشکند و قلب را زنده میکند.»
درمان بیماری های چشم طب اسلامی
تعداد بازديد : 582
رمد یا التهاب چشم
رمد به معنی التهاب و هیجانی است که در چشم بوجود میآید، چشم قرمز میشود و همراه با درد و سوزش است، البته شاید در طب جدید گفته شود که رمد همان ورم ملتحمه است، اما رمد شامل کل التهابها و قرمز شدن چشم میشود. علت آن در بیشتر موارد میکروب و آلودگی است که میتواند از دست خود فرد یا حشراتی مانند مگس به چشم منتقل شود.
بیماری های گوش از نگاه طب اسلامی
تعداد بازديد : 578
سایت " هـــای نـــاز " بیماریهای گوش اعم از درد، التهاب، خروج چرک و خون از گوش و سنگینی و کری گوش است و اموری جهت پیشگیری و درمان بیماریهای گوش در روایات آمده که به آن میپردازیم.
اولین درمان و پیشگیری گذاشتن پنبه در گوش، بیشتر بیماریهای گوش از رطوبت و عفونت است و اگر شب تا صبح پنبه در گوش گذاشته شود، رطوبت را جذب کرده و عفونت را از بین میبرد.
در رساله ذهبیه آمده: «ومن أراد أن لا يؤلمه أذنه فليجعل فيها عند النوم قطنة.»[1] [2]یعنی «کسی که میخواهد گوشش درد نکند (مبتلا به بیماری گوش نشود)، هنگام خواب در گوش پنبه قرار دهد.» این کار علاوه بر پیشگیری درمان هم هست.
درمان سرماخوردگی و لاغری
تعداد بازديد : 644
سرماخوردگی و لاغری از نظر استاد تبریزیان
در روایات آمده سرما خوردگی را درمان نکنید زیرا ایمنی از بیماریهای سختتر است، در روایات از سرماخوردگی به سربازان خدا تعبیر شده که از انسان در مقابل بیماریهای سخت تر دفاع میکنند و منشأ آن را سرکوب میکنند. شاید بتوان گفت که عامل بسیاری از بیماریهای ژنتیکی و صعبالعلاج، درمان سرماخوردگی است.
علت بیماری ها از نظر دکتر تبریزیان
تعداد بازديد : 582
تجربه ای که در طی چند سال داشتیم، این مبانی مطرح می شود در درمان خیلی موثر است. تصور نشود که بی فایده است. هنر این نیست که بدانیم درمان با چه چیزی است مثلا درد سر با روغن بنفشه و درمان سکته مغزی و فلج قطره مرزنجوش است. خوب است. ولی این کار ابتکار را از انسان می گیرد. مبانی، بسیار اهمیت دارد. بحث علل و اسباب بیماری ها هست که مهم ترین آنها، گناه است. ﴿وَمَا أَصَابَكُم مِّن مُّصِيبَةٍ فَبِمَا كَسَبَتْ أَيْدِيكُمْ﴾[1]یعنی «هیچ مصیبتی به شما نمی رسد مگر به خاطر کار های خودتان.»
بعضی از گناهان و اینکه هر گناهی، علت کدام بیماری می شود را بررسی می کنیم. وقتی بیماری بیاید، اگر علت را تشخیص دادیم، همیشه درمان می شود. ولی اگر فقط دارو بدهیم بیماری عود می کند. چون علت هنوز باقی است.
پیاز درمانی
تعداد بازديد : 506
آموزش کامل روشهای پیاز درمانی
این نسخه از ابداعات «پروفسور ابراهيم عدنان سراج اوغلو» است که آن را برای درمان یائسگی زودرس خانمها، میوم های کوچک و متوسط رحم، ترشّحات و عفونت های واژینال، بی نظمی های قاعدگی، کیست های تخمدانی و تخمدان های پلی کیستیک، تنبلی های تخمدانی، بعضی از انواع نازایی و بسیاری دیگر از ناراحتی های زنانه موثّر می داند. او ادعّا می کند که بعد از طرح اين روش درماني، بسياري از افرادي كه به علت ناباروري بچه دار نمي شدند با استفاده از اين درمان توانستند از اين موهبت الهي برخوردار شوند.
درمان و راههای پیشگیری بیماری فلج
تعداد بازديد : 443
طب اسلامی دکتر تبریزیان درمان و پیشگیری از فلج
در عربی فلج به معنی شَل شدن بدن است، معمولاً یکطرف بدن (سمت راست یا چپ) شل میشود و از کار میافتد و گاهی هم تمام بدن دچار این عارضه میشود. امروزه برای فلج انواعی معرفی میکنند مانند فلج اطفال، اماس، سکته مغزی و مانند اینها، ولی در طب اسلامی همه اینها داخل در یک تعریف هستند و آن شل شدن نصف بدن و همان فلج است. فلج از بیماریهای آخرالزمان است و از نشانهها است، در روایت آمده: «من أشراط الساعة أن يفشو الفالج موت الفجأة.»[1] یعنی «از نشانههای آخر الزمان این است که فلج و مرگ ناگهانی زیاد میشود.»
یکی از علل فلج بالا رفتن رطوبت است، علت دیگر درمان سرفه است، پیامبر (ص) میفرمایند: «لا تكرهوا السعال فإنه أمان من الفالج.»[2] یعنی «از سرفه بدتان نیاید زیرا ایمنی از بیماری فلج است.»
شیرین درمانی استاد تبریزیان
تعداد بازديد : 526
94/10/30
شیرین درمانی
کتاب های متعددی در طب اسلامی درمورد درمان های عمومی مانند دعا درمانی، قرآن درمانی، ذکر درمانی، رقیه درمانی، نشره، صدقه درمانی، آب درمانی و الان شیرین درمانی.
شیرین درمانی به این سبک و به این شکل در هیچ طبی مطرح نیست.
معروف و مشهور بین مردم است این است که دارو تلخ است و درمان با داروهای تلخ است. چیزی که از قدیم الایام تا به امروز مطرح بوده است. و چیزی که مسلم بوده است تلخی دارو است.
خواص دارویی انار و سیب
تعداد بازديد : 410
درمان با انار و سیب و انجیر و خواص دارویی
درس طب استاد تبریزیان
94/12/15
درمان با میوه ها
درباره میوه نکتهای وجود دارد. در روایات آمده است که همه میوهها میتوانند درمان باشد به شرطی که برسند و کال نباشند. روایتی داریم در فقه رضوی :